בעבר
בעבר הלא רחוק, מוסדות הלימוד וגני הילדים היו מתאמים עם האמן הצייר או הציירת והאמן היה מגיע עם צבעים, מכחולים, מכשיר air brash ומקרן [עבור הפורפורציות של הציור על הקיר].
החסרונות של שיטה זו היו רבות:
1. רק לאחר שעות עבודה רבות וחמות היה הקיר מקבל צורה ע"י סקיצה ולאחר כמה ימי עבודה של צביעה ותיקונים היה הקיר מקבל את הציור המושלם ואת הטעם הטוב לארח את ילדי הגנים והחיידרים.
2. שיטה זו הייתה כרוכה בעלויות גבוהות, שעות העבודה והציור הרבות של האמן, הצבעים, המכחולים, מכשירי אייר בראש יקרים, והנסיעות.
3. בסופו של יום מנהל המוסד הגננת או האחראי יכלו שלא לאהוב את את הציור כי לטעמם היה צריך להקטין אובייקט מסוים בציור או שינוי נוסף שכבר לא ניתן לבצע.
4. את הציור ניתן לצייר אך ורק ביום עם ראות טובה, שלא ירד גשם באמצע העבודה או לאחריה מאחר והצבע אינו חסין למים עד שמתייבש, והקיר גם יכול היה לקבל סימנים של ילדים חמודים שרק חותמים על היצירה...
כיום
שיטת ההדפסה הרווחת כיום במוסדות הלימוד, גנים, בתי ספר, חיידרים, מודעות רחוב, כנסים, ואפי' ישיבות [עבור תורמים] הוא השימוש בכרזות וציורים המודפסים על שמשוניות.
ההדפסה נעשית על גבי ניילון עבה וחזק מאוד הנקרא "שמשונית" והוא עמיד בפני מים גשם ורוחות, הוא מודפס ע"י קובץ ממוחשב שהאמן הצייר או הגרפיקאי שולח לבית הדפוס.
אצלנו העבודה נעשית דרך המחשב הישר מבית האמן ונקרא בשם "איור דיגיטלי" הוא מבוצע "בגלריה לאיור דיגיטלי" על ידי בתיה טופורוביץ והמעלות רבות:
1. אפשר לאייר בכל שעות היממה בשמש ובצל.
2. הגודל והציור ניתנים לשינוי ולתיקון לאחר שהמזמין רואה את הסקיצה ואת הגמר.
3. ניתן להזמין בנוסף לשמשונית גם סט של איור דומה לכל צרכי המוסד, לדוגמא גן ילדים יכול להזמין ציור על שמשונית לקיר של הגן ולהשתמש בציור גם לשעון ולתייקיה.
4. ההכנה של הציור גם היא לא אורכת זמן, ניתן לקבל את ההזמנה מבית הדפוס גם שעה קלה לאחר הביצוע של הציירת.
5. הילדים יכולים ללטף את היצירה מיד לאחר תלייתה וגם אם יש יום אפרורי או שיבוא גשם ניתן לתלות את השעוונית.
ניתן להזמין אצלי שמשונית וציורי קיר בהתאמה אישית או לקנות שמשוניות מוכנות.